Royaal
Ondanks het feit dat bij de facelift ook de binnenzijde onder handen is genomen, wordt hier sterk duidelijk dat de samenwerking met Fiat nog geen effect heeft gehad op deze Compass. De afwerking is van een prima niveau, alleen worden er nog steeds inferieure materialen gebruikt. Het vreemde is dat op sommige plekken de akelig harde kunststoffen wel plaats hebben gemaakt voor kwalitatief beter aanvoelende materialen. Zo voelt het met leer omklede stuur prettig en is de bovenkant van de middenarmsteun voorzien van een zacht aanvoelende plastiek. Qua ontwerp past het dashboard prima bij het imago van Jeep. Grove vormen en grote aflegvakken passen bij een echt mannenmerk. De zitplaatsen zijn redelijk goed voor elkaar. Ze zijn wellicht wat vlak, maar ook dat past wel weer bij een auto als deze. Omdat we een 70th Anniversary-uitvoering rijden, zien we mooie stiksels en weefsels om het geheel wat feestelijker te laten ogen. Daarbij zit je in een behaaglijk rechte positie en kan deze volledig elektrisch afgesteld worden. Voor de koude dagen heb je nog de beschikking over stoelverwarming op de twee zitplekken voorin. De passagiers achterin hebben ook geen reden tot klagen. Er is voldoende ruimte vanwege de functionele, hoekige vorm van de carrosserie. Achter de kofferklep - wederom voorzien van heuse uitklapbare speakerset - is er een prettige hoeveelheid ruimte te vinden. Met de beschikbare ruimte zou je bijna vergeten dat we hier met de meest compacte Jeep van doen hebben.
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna
Hyundai ix35 2.0 CVVT 2WD StyleVersion
Skoda Yeti 1.2 TSI Ambition Outdoor
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G TS+ Lease Pack
SsangYong Korando 2.0 Sapphire 2WD
Peugeot 3008 1.6 HDiF Première
Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT Exclusive
Kia Sportage 2.0 CVVT X-Clusive 2WD