Meer GT dan GTI
Ga je voor een keihard afgeveerde automobiel die enkel en alleen gericht is op snoeihard bochtenwerk en een hoop beleving, dan ben je bij Opel aan het verkeerde adres. De Corsa OPC Nürburgring Edition is een snelle en bovengemiddeld goed sturende auto, maar biedt ondanks zijn hoge vermogen geen partij aan het spektakel dat de Clio RS en de Abarth Punto Evo bieden. Typeer je de Opel als een GT in plaats van een GTI, dan voldoet het wagentje wel aan de verwachtingen: als snelle reisauto, die naast zijn fijne rijeigenschappen ook over voldoende praktische inzetbaarheid beschikt. In dat geval komen - gezien de totaalprijs van de testauto van bijna 33 mille andere fijne auto's en echte GT's - zoals de Peugeot RCZ - wel erg dichtbij.
- Hoog vermogen
- Comfortabel en snel
- Dik uiterlijk
- Stuurgedrag niet zo strak als zijn concurrenten
- Hoog verbruik
- 210 pk niet voor Nederlandse benzine
Renault Clio RS 2.0 16V
MINI Cooper D 1.6 16V Chili
Audi A1 1.4 TFSI Ambition Pro Line
Citroën DS3 Racing
Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2
Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG
Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse
Peugeot 208 GTi 1.6 THP
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic
Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir Distinctive