Nog steeds praktisch bruikbaar
Ook van binnen veranderde ten opzichte van de meer alledaagse A3 het één en ander. Het dikke en van onder afgeplatte stuur, optionele kuipstoelen, aluminium pedalen en de vele RS 3-badges in het interieur laten geen twijfel bestaan over het feit dat je hebt plaatsgenomen in de dikste A3 die te verkrijgen is. Wat is gebleven is de praktische bruikbaarheid. Op de achterbank is ruim voldoende plek voor lijf en leden, al nemen de kuipstoelen met de harde achterzijde wel wat meer ruimte in beslag. Ook aan de bagageruimte is niets veranderd. Mocht er toch meer bagageruimte nodig zijn, dan is ook de achterbank in delen neerklapbaar. Uiteraard is de testauto voorzien van alle luxe die verkrijgbaar is op deze automobiel. MMI-navigatie, een Bose audiosysteem met tien luidsprekers, Bluetooth voor de telefoon, een aansluiting voor de iPhone/USB en automatische airconditioning, Audi's paradepaardje in de compacte middenklasse heeft het allemaal aan boord. Duitsers staan er om bekend zetels te produceren die stevig, maar toch comfortabel zijn. Hoewel de kuipstoelen het lichaam perfect omsluiten om je ook op je plek te houden bij stevig bochtenwerk, zijn ze niet té hard. Ook na langere ritten blijven de stoelen voldoende comfortabel.
2020 - Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus
2015 - Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus
2014 - Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambiente Pro Line plus
2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S
2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition
2014 - Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition
2013 - Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +
2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition
2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction