Vergrotende trap
Met de Cruze wilde Chevrolet een sterke speler in de Golf-klasse neerzetten. Kijk je echter naar de verkoopcijfers, dan blijkt dat niet helemaal gelukt. Ook de introductie van de hatchback kon niet zorgen voor een impuls: niet meer dan 342 keer ging de Cruze over de toonbank in 2011. Dat de sedan - en in mindere mate de hatchback - weinig aftrek vinden in ons land viel objectief gezien te verwachten. Dit inzicht heeft Chevrolet doen besluiten de Stationwagon op de markt te brengen. Hierbij is de voorspelling uitgesproken dat enkel van deze carrosserievariant elk jaar 400 stuks verkocht zullen gaan worden. Heeft deze auto echt de kwaliteiten om de verkopen van de Cruze omhoog te stuwen of is het een tot mislukken gedoemd project? In en rond het Duitse Keulen reden we met de nieuwe Cruze Stationwagon, uitgevoerd met de - voor Chevrolet - nieuwe 1.4 turbomotor.
Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Businessline
Kia cee'd Sportswagon 1.6 GDI Plus Pack
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive
Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
Kia cee'd 1.6 GDI DCT Super Pack
Kia cee'd Sporty Wagon 1.6 CVVT EcoDynamics First Edition
Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle
Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business