Tweeledig
We waren benieuwd wat voor verschil het hybride-aspect bij de Yaris maakt. Wat ons betreft is dat tweeledig. Het verbruik is ontegenzeggelijk gezakt. Ten opzichte van de 1.0 VVT-i scheelt het al 1,3 liter per 100 kilometer, en bij de 1.3 VVT-i zelfs 1,7 liter. Nu zijn dat fabriekswaarden, maar aangezien we met de Full Hybrid met 3,9 liter uiteindelijk slechts een paar tiende hoger zaten dan de fabriekswaarden durven we te concluderen dat je inderdaad fors kan besparen op het verbruik. De keerzijde van de medaille is dat de hybride Yaris niet heel spannend rijdt. Met name wanneer je volledig voor een laag verbruik gaat is het allemaal erg gezapig. Daarom denken we dat je als particulier om de prestaties beter voor de 1.3 zou kunnen gaan, maar wanneer zaken als bijtelling en verbruik zwaarder wegen, blijft er maar één keuze over; de Full Hybrid.
- Makkelijk karakter
- Serieus zuinig
- Betaalbare hybride
- Touchscreen onnauwkeurig
- Aandrijflijn mist pit
- Grote draaicirkel
Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic
Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance
Renault Zoe Zen
Citroën C3 1.6 VTi Exclusive
Skoda Fabia 1.4 TSI RS DSG
Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline
Mazda 2 1.5 90 pk GT-M
Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI
Kia Rio 1.1 CRDi Super pack
Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus
Volkswagen Polo 1.4 Comfortline