Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic

- 20 juli 2012

Tweeledig

We waren benieuwd wat voor verschil het hybride-aspect bij de Yaris maakt. Wat ons betreft is dat tweeledig. Het verbruik is ontegenzeggelijk gezakt. Ten opzichte van de 1.0 VVT-i scheelt het al 1,3 liter per 100 kilometer, en bij de 1.3 VVT-i zelfs 1,7 liter. Nu zijn dat fabriekswaarden, maar aangezien we met de Full Hybrid met 3,9 liter uiteindelijk slechts een paar tiende hoger zaten dan de fabriekswaarden durven we te concluderen dat je inderdaad fors kan besparen op het verbruik. De keerzijde van de medaille is dat de hybride Yaris niet heel spannend rijdt. Met name wanneer je volledig voor een laag verbruik gaat is het allemaal erg gezapig. Daarom denken we dat je als particulier om de prestaties beter voor de 1.3 zou kunnen gaan, maar wanneer zaken als bijtelling en verbruik zwaarder wegen, blijft er maar één keuze over; de Full Hybrid.

  • Makkelijk karakter
  • Serieus zuinig
  • Betaalbare hybride
  • Touchscreen onnauwkeurig
  • Aandrijflijn mist pit
  • Grote draaicirkel
74 pk
111 Nm
165 km/h
11,8 s
3,9 (3.5) l/100km
85 g/km
A
22%
€ 17.990
€ 22.135
€ 406 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance

  • Renault Zoe Zen

  • Citroën C3 1.6 VTi Exclusive

  • Skoda Fabia 1.4 TSI RS DSG

  • Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • Kia Rio 1.1 CRDi Super pack

  • Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • 2024 - Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • 2021 - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic

  • 2015 - Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • 2011 - Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • 2006 - Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Linea Luna