Lekker basic
De BRZ en het zustermodel GT86 (en niet de vergeten de Scion FR-S) lopen gezamenlijk van de band bij de Subaru fabrieken in Ota, Japan. Toyota is verantwoordelijk voor het design en de productplanning, terwijl Subaru de technische ontwikkeling en de productie voor zijn rekening neemt. Maar is het nu een echte Subaru, of toch meer een Toyota? Uiterlijk is onze testauto duidelijk een Subaru. Hoe kan het ook anders, met een lakkleur als WR Blue Mica. De BRZ verschilt minimaal van de GT86; alleen de voorbumper is anders gemodelleerd. Afgezien van de emblemen zul je geen verschillen zien. Onderhuids zijn er wel enige verschillen; Subaru heeft het onderstel en de besturing anders afgesteld waardoor de BRZ meer dan de GT 86 op de sportieve rijder is afgestemd.
Subaru levert de BRZ in twee uitrustingniveaus: de Sport en de Sport Executive. De Sport is ontdaan van alle luxe en versierselen en lijkt vooral bedoeld om als circuitauto door het leven te gaan. Onze testauto in Sport Executive trim is wat rianter uitgerust, maar desondanks blijft de BRZ lekker basic. De voornaamste luxeartikelen aan boord van de BRZ zijn de keyless-entry, automatische verlichting, cruise control, gescheiden climate control en de stoel- en spiegelverwarming. That's it. De Sport Executive wordt altijd geleverd met leder / alcantara stoelbekleding, met leer bekleed stuurwiel en pookknop, en een limited slip differentieel. Ondersteltechnisch is er nog een verschil met de Sport: de Sport Executive heeft iets bredere banden (215 tegenover 205) en grotere remschijven voor.