Honda Civic 1.3i-DSI I-VTEC Hybrid

Dennis van 't Kruis - 15 mei 2006

Het exterieur

Vergeleken met de bijna buitenaards ogende vijfdeurs is de vierdeurs sedanbescheiden te noemen. Hij mist met name de details die de andere zo’n lekker uiterlijk geven, zoals de plexiglas delen op de neus en de driehoekige uitlaten. Ook zijn de deurklinken minder avontuurlijk. Het is vooral een net vormgegeven sedan die een overwegend zakelijke uitstraling heeft. Persoonlijk denk ik dat deze auto, op de leasemarkt zich naast de Volkswagen Jetta kan nestelen. Net als bij de Duitser voelt de Hybrid een klasse groter dan zijn hatchback counterpart.

De Hybrid wordt maar in een versie geleverd en er zijn voor zover bij mij bekend, alleen de opties van het lederen interieur en de metallic lak beschikbaar. Het leer is niet aan de testauto toegevoegd. Daarom wordt aan de basisprijs alleen de € 375,- voor de metaallak, de kosten voor het rijklaar maken en de wettelijk verplichte kosten meegerekend. Het totaal komt dan op € 23.812,25

115 pk
170 Nm
185 km/h
12,1 s
onb (4.6) l/100km
109 g/km
B
22%
€ 22.850
€ 23.812
€ 437 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Volkswagen Jetta 1.6 Trendline

  • Chevrolet Cruze 1.6 LS

  • 2017 - Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • 2015 - Honda Civic Type R GT

  • 2014 - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • 2012 - Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • 2012 - Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

  • 2007 - Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

  • 2006 - Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive