Spektakel heeft een prijs
In de klasse waarin Opel de Astra OPC positioneert, zijn meerdere kapers op de kust, die allen minder paarden loslaten op de voorwielen. Enkel de Mégane RS komt met zijn 265 pk's nog enigszins in de buurt. Groot voordeel van deze concurrenten is dat ze voor een aanzienlijk lager bedrag in de showroom staan dan waar de OPC voor verkocht wordt. Ruim 46.000 euro is een hoop geld voor een auto van dit formaat, al biedt deze auto ten opzichte van de concurrentie een ruimere standaarduitrusting en zeer betaalbare opties zoals de grote velgen en het navigatiesysteem. In de basis is de OPC een GTC en heeft 'ie diens kwaliteiten overgenomen, zoals onder andere de binnenruimte. Het tweeliter grote geblazen blok zorgt voor de kracht die je verwacht in een auto als deze en samen met het rij- en stuurgedrag kunnen we concluderen dat de Astra OPC het meeste spektakel biedt van alle aangeboden auto's in deze klasse, al heeft het wel een prijskaartje.
- Strak weg- en stuurgedrag
- Ophitsend motor- en uitlaatgeluid
- Perfecte stoelen
- Duurder dan de concurrentie
- Hoog verbruik
- Materialen in het interieur niet foutloos

2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

2006 - Opel Astra 1.4 Edition

2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo







