Veel
Het credo van de Santa Fe was in de beginjaren 'veel voor weinig'. Hoewel het begrip 'weinig' door de jaren wel stevig opgerekt is - deze tutti lampioni testauto komt al op 57.485 euro - is er niets veranderd aan 'veel'. Qua ruimte is de auto ruim bemeten, zowel voor- als achterin is het royaal zitten en de kofferbak biedt ruimte aan een compleet Koreaans gezin. Veel kan ook slaan op de uitrusting, want met opties als een panoramadak, cruise control, stuurwielbediening, spraakbesturing, Bluetooth connectivitieit, navigatie, verwarmde voorstoelen en een achteruitrijcamera, kan je zeker niet spreken van karigheid. De bestuurder heeft een zeer comfortabele zit op de grote, brede stoelen. Ze zijn volledig elektrisch verstelbaar en kennen twee geheugenstanden. Wanneer er in- of uitgestapt moet worden, schuift de stoel naar de achterste positie om de handeling te vergemakkelijken en wanneer de startknop aangeroerd wordt, schuift de stoel automatisch in de ingestelde stand. Het lastige is dan wel dat je de voet al op de rem moet hebben terwijl je nog relatief ver naar achteren zit. Met de hoge zitpositie heeft de bestuurder een goed overzicht over wat er voor en naast hem gebeurt. Alleen de posities schuin achter de auto zijn wat minder overzichtelijk door de sterk oplopende raamlijn bij de C-stijl. Nu kan je met de buitenspiegels een hoop oplossen, maar toch zou wat meer rechtstreeks zicht prettig zijn. Bij acties in de kleine ruimte zijn parkeersensoren en een achteruitrijcamera de bestuurder nog tot dienst.
Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive
BMW X3 sDrive18d High Executive
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine
Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna
Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD
Land Rover Discovery Sport SD4 HSE
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD
Subaru Forester 2.0D Comfort
Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige
Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ