Nog steeds veel voor weinig
De Sandero is nauwelijks duurder dan een A-segmenter als de Up!, wanneer deze is uitgerust met dezelfde zaken als waar de Dacia mee is voorzien. Toch is hij bijna tien centimeter langer dan de Polo en hij is zelfs hoger dan een Golf. Ook de breedte en wielbasis van de Roemeen komen dichtbij de waarden van Volkswagens succesvolle compacte middenklasser.
Veel voor weinig dus. Dit was ook al het devies van de eerste generatie Sandero, maar het design liet toen nogal te wensen over. Hoewel hij zeker niet lelijk was, werd hij door niemand echt mooi gevonden. Met zijn 'bijzondere' hoekige vormen leek het alsof, zoals we in 2008 al opmerkten, "drie verschillende designers afzonderlijk van elkaar met het design hebben bemoeid". De nieuwe Sandero breekt radicaal met deze designtaal. Het ontwerp vormt één geheel en hoewel hij nog steeds niet uitzonderlijk fraai is, is hij nu wel in lijn met wat concurrenten als Volkswagen en Opel bieden. Duidelijk is wel dat de ontwerpers van Dacia goed gekeken hebben naar de producten van andere merken. Zo vertoont de voorzijde wat trekjes van een Golf en kijk je door je wimpers, dan is de achterzijde wel erg gelijkend aan de Skoda Fabia. Het geheel mag er wel zijn, al doen de wat fragiel ogende velgen niet veel goeds. Een maat of twee groter zal hem een stuk beter staan.