Sportieve neigingen
En wat levert het nu op? Zoals gezegd spreekt Volkswagen van een verbruik van 4,6 liter per 100 kilometer, maar zo mooi konden wij het echt niet krijgen. De omstandigheden waren in de korte testperiode verre van ideaal met vrieskou en sneeuw, maar 5,9 liter ligt toch nog wel een behoorlijk stukje van de opgave. Wanneer je de sportieve capaciteiten ook nog eens gaat benutten, spreekt voor zich dat het verbruik verder omhoog zal schieten. En laten we eerlijk zijn, dat wil je natuurlijk ook wel eens doen, waarom heb je anders immers een compacte wagen met 140 pk? Het gat naar de hot hatch is nog groot, maar toch neigt de BlueGT er al een beetje naar. Wat gooi- en smijtwerk is de Polo niet vreemd, waarbij hij lekker strak op de weg blijft liggen. Het sportonderstel, dat hier een positieve rol in speelt, maakt wel dat hij wat stug is. Wat ons betreft prima, maar we kunnen ons voorstellen dat niet iedere Polo-rijder daar op zit te wachten. Het sturen en het wisselen van de versnellingen is wel weer typisch des Volkwagens. Het gaat met een groot gemak, maar heeft zeker voldoende precisie.
2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats
2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI
2011 - Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG
2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG
2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline
2009 - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline
2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion
2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline