Ruimte alom
De toegenomen wagenhoogte komt de instap ten goede, wanneer je gesteld bent op een hoge instap en zithoogte, dan is de Stepway zeker te verkiezen boven de normale Sandero. De stoelen zijn opvallend zacht, het kenmerkende Franse zitcomfort is in ruime mate aanwezig. Aan de stoelverstelling merk je dat de Sandero een budget-auto is: de hoogte van de stoel verstel je met een beugel onder de zitting. Trek aan de beugel, en beweeg uw zitvlak op- of neer totdat de gewenste hoogte is bereikt en laat de beugel los. Een beetje achterhaald, maar het werkt prima. Het stuur is alleen in de hoogte verstelbaar, maar al met al is er voor bijna iedereen een prettige zitpositie te vinden. De zit op de achterbank is ook prima, de zittingen zijn zacht en de beenruimte is prima in orde. Door de grote deuropening kun je makkelijk Maxi-Cosi’s plaatsen en kinderen hun gordels omdoen, maar wees gewaarschuwd: als de achterportieren geopend zijn, vallen ze makkelijk dicht. De portieren hebben een gemene uitstekende punt bovenaan, die je gemakkelijk in je gezicht kunt krijgen, zoals ondergetekende. Een pijnlijke ervaring die niet voor herhaling vatbaar is.
De kofferruimte van de Sandero slikt minimaal 320 liter en maximaal 1.200 liter, de rugleuning van de achterbank laat zich simpel omklappen, maar omdat de zitting niet voorover geklapt kan worden is de laadvloer niet volledig vlak. Heel erg is dat niet, want wat echt belangrijk is bij het beladen van een auto is dik in orde: het kofferdeksel slaat ver open en de tildrempel is ondanks de grotere wagenhoogte niet overdreven hoog. Helaas ontbreekt enige vorm van bescherming op de tildrempel, als je hier regelmatig spullen op zet zal de laklaag snel wegslijten.