Meer pit, relatief lage kosten
Dat Volkswagen zich met de Jetta Hybrid meldt in de klasse van de 14% bijtellings leasetoppers is niet meer dan logisch. Toch onderscheidt de Jetta zich op twee fronten van de concurrenten waar hij het tegen opneemt. Allereerst staat de auto motorisch op een hoger plan, waarbij de combinatie tussen de motoren en de erg prettige automatische versnellingsbak zorgt voor een soepele aandrijflijn. Ten tweede is de auto een stukje duurder dan de meeste van zijn rivalen in deze klasse. Vanaf 30.290 euro staat een Jetta Hybrid op de oprit, waarbij een vergelijkbaar uitgeruste Mégane - dan wel zonder de automaat, maar wel als Estate - al voor een duizendje of drie minder in de prijslijst staat. Voor de meerprijs biedt de Jetta echter een prettigere aandrijflijn en interieur dat meer ruimte biedt voor de passagiers. Daarbij is het extra bijgetelde bedrag door het lage percentage zeer beperkt en is de nieuwe Jetta Hybrid zeker het overwegen waard.
- Soepele aandrijflijn met veel vermogen
- Comfortabele rijeigenschappen
- Eenvoudig zuinig rijden
- Beperkte bagageruimte
- Deels matige materialen interieur
- Weinig spannend design