Lexus LS 600hL President Line

- 18 juni 2013

Tot in de puntjes doordacht

Nederland is hybrideland bij uitstek. Van het B-segment tot aan de topklasse zijn auto's met een hybride-aandrijflijn al volledig ingeburgerd. Zoals bij veel innovaties is één merk de grondlegger en grootste speler in deze markt. In dit geval was het Toyota, dat middels de Prius de markt op ging met een in grote aantallen geproduceerde hybride. Vanaf 2000 - het jaar dat de Prius over de hele wereld werd verkocht - ging de ontwikkeling van de hybride-aandrijving razendsnel en werden in rap tempo nieuwe modellen ontwikkeld die van deze milieuvriendelijke manier van aandrijven gebruik maken. Het neusje van de zalm is de directielimousine van het luxemerk van de Japanners: de Lexus LS. Wij reden een week met de onlangs grondig gefacelifte - en op meer dan drieduizend punten gewijzigde - LS600hL President Line om uit te vinden of Toyota ook in deze klasse nu wel potten gaat breken.

445 pk
520 Nm
250 km/h
6,1 s
10,5 (8.6) l/100km
199 g/km
E
22%
€ 124.975
€ 163.404
€ 2.996 / maand
€ 372 - € 426 / kwartaal
  • Jaguar XJ 5.0 Portfolio LWB

  • Audi A8 4.2 TDI Pro Line +

  • Porsche Panamera S Hybrid 3.0 V6

  • Audi A8 Lang 4.2 V8 TDI quattro Pro Line plus

  • BMW ActiveHybrid 7 Lang

  • BMW 7 Serie 730d xDrive High Executive

  • Mercedes-Benz S-Klasse S 350 BlueTEC Lang

  • Maserati Quattroporte 3.8 V8 GTS

  • Audi S8 4.0 TFSI quattro Pro Line +

  • Audi A8 Hybrid Pro Line +

  • 2008 - Lexus LS 600h L President

  • 2007 - Lexus LS 460 President