Maserati GranCabrio 4.7 Sport

- 2 december 2013

Per il sole

Met zoveel vermogen op de achterwielen is het raadzaam om op vochtig wegdek met een fluwelen rechtervoet het gaspedaal te bedienen. Zodra er ook maar iets teveel vermogen op de achterwielen wordt losgelaten, raakt de traction control hopeloos in de war en zijn spinnende achterwielen het logische gevolg. Een auto als deze is domweg niet gemaakt voor de herfstige weercondities waarin wij 'm reden. Zonovergoten zomerdagen - per il sole - liggen de GranCabrio stukken beter.

In veel soortgelijke cabrio's zien we state of the art versnellingsbakken met dubbele koppelingen of schakeltijden die vergelijkbaar zijn met pure sportwagens. Zo niet de automaat in de Maserati. Niet dat de bak er ellenlang over doet om de volgende versnelling in te schakelen, maar het gaat gewoon net even wat langzamer dan bij veel modernere transmissies. Door z'n minder rauwe karakter is de GranCabrio Sport gelukkig ook rustig en comfortabel te rijden. Wil je toch het heft in eigen hand nemen, dan kan dat middels de joekels van flippers achter het stuur. Nooit word je daarbij overruled door de bak, zodat je tot aan de toerenbegrenzer kunt blijven doortrekken.

460 pk
510 Nm
285 km/h
5,2 s
11,3 (14.4) l/100km
337 g/km
G
22%
€ 223.248
€ 223.248
€ 4.093 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro

  • Porsche 911 Cabriolet Carrera S PDK