Onveranderd populair
Hoe mooi zo’n piek in je verkoopcijfers ook is, daar zal Audi niet alleen op willen steunen. De vorige generatie is relatief lang in productie geweest – zij het met een paar facelifts – en bleef eigenlijk onveranderd populair. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de A3 in de elementaire lijnen niet anders is dan zijn voorganger. Het zijn vooral de scherpere lijnen rond de lichtunits die ervoor zorgen dat je de laatste versie in één oogopslag kan onderscheiden.
Deze Ultra kent wat tegenstrijdige aanpassingen ten opzichte van de gemiddelde driedeurs A3. Aan de ene kant straalt het model kracht uit met de 15 millimeter lagere carrosserie en dorpelverbreders van de S-Line, maar aan de andere kant moet hij het doen met (te) kleine velgen. Beide aanpassingen dienen wel hetzelfde doel, namelijk de weerstand verlagen. Vooral de luchtweerstand, maar in het geval van de stevig opgepompte banden komt daar nog een lagere rolweerstand bij.
2020 - Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus
2015 - Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus
2014 - Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambiente Pro Line plus
2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S
2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition
2013 - Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +
2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition
2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
2012 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI