Geen koopje
In veel opzichten is de i3 een bijzondere nieuwkomer. Aan alles merk je dat hij vanaf het begin is ontwikkeld als elektrische auto. Aan het futuristische design, de lichtgewicht constructie van carbon en de exotische materialen in het interieur. Maar ook in het rijgedrag is het geen typische auto, zelfs geen typisch elektrische auto. Dankzij z'n lage gewicht en kleine draaicirkel is hij levendig en wendbaar en met z'n sterke elektromotor en directe BMW-stuurgevoel rijdt hij ook nog eens heel fijn. Keerzijde is dat de i3 niet geschikt is voor lange afstanden en dat je dat minstens 35.500 euro moet neerleggen voor een auto van het formaat VW Polo. De versie die wij reden kostte inclusief opties zelfs 47.500 euro, nog zonder de range extender van 4.500 euro. Maar dan heb je ook wat.
- Prima rijgedrag
- Duurzaam in brede zin
- Efficiƫnt interieur
- Stevige aanschafprijs
- Beperkte actieradius