Vertrouwd karakter
De V70 staat al sinds mensenheugenis bekend als een comfortabele auto en aan dat karakter heeft Volvo met de facelift niet gesleuteld. Neem nou de zitpositie: die is vrij hoog, waardoor je prima zicht hebt op het verkeer om je heen. Wie liever sportief-diep zit, kan beter een deurtje verder shoppen. Voor een sportieve rijdersauto ben je bij de V70 überhaupt aan het verkeerde adres. Hoewel de besturing niet eens heel licht is, betrekt de auto je nauwelijks bij het rijden. Het rijplezier zoals een 5 Serie dat bijvoorbeeld biedt, is in de Zweedse velden of wegen niet te bekennen. Wat dat betreft kruipt de V70 veel dichter tegen een E-Klasse aan.
Dat betekent niet dat de V70 een onplezierige auto is. Integendeel: de Volvo is een heerlijke reisauto, die zich op lange afstanden helemaal thuisvoelt. De comfortabele onderstelafstemming vangt oneffenheden in het wegdek keurig op, zodat je daar als inzittende nauwelijks iets van voelt. Het soepele onderstel heeft echter ook een keerzijde: in bochten helt de V70 relatief snel over. Lange stukken snelweg liggen de V70 wat dat betreft een stuk beter. De adaptieve cruise control (onderdeel van de Driver Support Line á 2.195 euro), die over het algemeen opvallend vloeiend anticipeert en reageert op het overige verkeer, draagt nog een extra steentje bij aan het comfort.