Subaru WRX STi 2.5T Sport Executive

- 10 november 2014

Technische hoogstand

Het is mooi om te zien dat Subaru Nederland het lef heeft om de auto ondanks de fiscale tegenwerking op de markt te zetten. En misschien nog wel mooier is het om te zien hoe het merk een product weet neer te zetten dat technisch zo spannend is. De WRX STi is een echt beest dat ten volle laat zien waar de Japanners technisch toe in staat zijn en dat ze op dat gebied alles behalve een marginale rol spelen. Het is jammer dat de auto zo'n hoge uitstoot heeft, wat wij zelf ook ervaren hebben met een verbruik van 11,4 liter RON98 per 100 gereden kilometers. Daarmee prijst de auto zich uit de Nederlandse markt, iets wat sommigen heel erg vinden en waar anderen weer niet wakker van kunnen liggen. Het is immers een love it or hate it-auto. Wij zijn wel blij dat de WRX STi hier toch verkrijgbaar is. Hiermee worden we er weer op gewezen wat Subaru allemaal in zijn mars heeft. Technische hoogstand, die zijn weg naar alle andere modellen vindt en zal blijven vinden.

  • Schandalig mooie looks
  • Beleving
  • Wegligging
  • Interieur niet kraakvrij
  • Verbruik
  • Onbetaalbaar
300 pk
407 Nm
255 km/h
5,2 s
11,4 (10.4) l/100km
242 g/km
G
22%
€ 75.995
€ 80.790
€ 1.481 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Hyundai Ioniq 6 77.4 kWh RWD Lounge

  • Alfa Romeo Giulia 2.0T 280 Q4 Competizione

  • Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line

  • Tesla Model 3 Long Range

  • BMW 3 Serie 330i M Sport

  • 2011 - Subaru WRX STi 2.5T Sport Executive