Jeep Renegade 2.0 MultiJet Limited

- 6 januari 2015

Uniek in z'n klasse

Het directe stuurgedrag geeft op de verharde weg veel vertrouwen in het weggedrag. Ga je van de gebaande paden af, dan is een directe besturing cruciaal om door het terrein te ploegen zonder dat je vast komt te zitten. De vierwielaandrijving is te activeren via de draaiknop onderin het dashboard. Afhankelijk van de gekozen ondergrond bepaalt de auto hoeveel vermogen naar elk wiel gaat en hoe de gasrespons is. Dankzij de overvloed aan koppel en het slimme vierwielaandrijvingsysteem, kom je verder dan je op het eerste oog zou verwachten. Hoewel zijn positionering in het mini-SUV-segment niet doet vermoeden dat het een ware terreinbeul is, is dat wel de conclusie na het rijden door diepe moddersporen. Nooit kregen we het gevoel dat de auto vast zou komen te zitten. Deze kwaliteit maakt de auto uniek in zijn klasse. Je betaalt een flinke meerprijs voor vierwielaandrijving, maar hierdoor is de auto flexibeler inzetbaar dan veel van zijn concurrenten. De Renegade zou naar onze mening perfect zijn voor bijvoorbeeld een boswachter. Door de korte wielbasis, de grote bodemspeling, het hoge vermogen en de aandrijving op alle wielen, komt de auto op plekken waar veel duurdere terreinwagens niet komen.

140 pk
350 Nm
182 km/h
9,5 s
7,4 (5.1) l/100km
134 g/km
G
22%
€ 22.990
€ 36.190
€ 663 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Skylease GT

  • Nissan Qashqai 1.2 DIG-N XTronic Tekna+

  • Peugeot 5008 1.2 PureTech S&S EAT6 Allure

  • Mercedes-Benz GLA 180 CDI Lease Edition

  • Toyota RAV4 2.0 D-4D-F 2WD Dynamic

  • 2020 - Jeep Renegade 4xe 240 Plug-in Hybrid S

  • 2019 - Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited