Het exterieur
Vanaf de zijkant gezien heeft de 307 CC een mooie, uitgestrekte belijning. Het is alleen wel jammer dat de motorkap relatief kort is, terwijl de voorruit heel lang is. Dat oogt een beetje vreemd. Met gesloten kap ziet ook de achterkant er nogal raar uit, het bolle achterruitje gaat over in een heel rechte kofferbakdeksel en die overgang is onnatuurlijk, alsof het niet zo hoort. Dit probleem is op te lossen door de kap te openen, maar helaas is dat – met name in Nederland – niet altijd goed mogelijk.
Toen de 307 CC vorig jaar werd gefacelift, is de oude neus vervangen door een nieuwe. Net als de andere modellen van Peugeot heeft deze auto nu een grote muil, grote koplampen en een groot logo. Het familiegezicht is dus duidelijk aanwezig. Het nieuwe front is wat brutaler en minder saai dan het vorige. De achtkant van de auto is helaas niet zo mooi. Hij oogt een beetje plomp en vormeloos. Misschien zou het mooier zijn als de achterlichten wat minder groot waren en een andere vorm hadden.
De kleur van deze auto, ‘bleu neysha’, ziet er bijzonder uit. Hij is opvallender dan donkerblauw en lichtblauw en past erg goed bij de vorm van de auto. Dat de kleur zo opvallend is, zou misschien bij een gewone 307 een bezwaar kunnen zijn, maar in een 307 CC val je sowieso op - in welke cabrio niet?- dus dat is geen probleem. Het past gewoon goed bij elkaar, een opvallende kleur bij een opvallende auto. De 307 CC Sport staat op zeventienduims lichtmetaal. De vijfspaaks wielen zijn zowel sportief als stijlvol en staan erg mooi op deze auto, zowel qua ontwerp als qua formaat.