
Hyundai Ioniq 6“Toekomstbeeld”Energielabel A | 22% bijtelling
Bedenk je eens even in: zo'n vijftien jaar geleden was het echt behelpen als je elektrisch reed. Niet alleen waren er nog maar weinig laadpalen, het beperkte aantal verkrijgbare EV's laadde langzaam op en kwam bovendien niet zo ver. Maar, zeiden we tegen elkaar, het wordt snel beter.

Hyundai Bayon“Ruimte voor meer?”Energielabel C | 22% bijtelling
Aan de populariteit van crossovers lijkt geen einde te komen; een gegeven waar ze je bij Hyundai alles over kunnen vertellen. Modellen van het merk als de Kona en Tucson zijn mateloos geliefd.
Modelpagina's Hyundai
Nieuwe �n oude testen per model

Hyundai IONIQ 5“Designer”Energielabel A | 22% bijtelling
Het is opvallend dat autofabrikanten hun elektrische modellen op de meest uitgesproken manier vormgeven. Neem de (deels) elektrische Toyota Prius, Nissan Leaf, Honda e, BMW i3 of de Jaguar I-Pace. Stuk voor stuk auto's die rechtstreeks uit een sciencefiction film zijn getrokken.

Hyundai Tucson“De tijd vliegt”Energielabel D | 22% bijtelling
In vijf jaar kan er veel, heel veel veranderen. Het is tenslotte nog maar vijf jaar geleden dat we kennis maakten met de derde - ix35 meegerekend - generatie Hyundai Tucson. In de afgelopen tijd is het gamma waarin de Tucson opereert uitgebreid met sterke concurrenten.

Hyundai i20“Stap voor stap”Energielabel C | 22% bijtelling
Waar je 15 jaar geleden met enige verlegenheid toegaf een Koreaans merk te rijden, mag je tegenwoordig met gepaste trots je sleutelbos met Hyundai-logo op tafel gooien. Petje af voor de transformatie die het concern de afgelopen jaren heeft doorgemaakt.

Hyundai i10“Lefgozer”Energielabel B | 22% bijtelling
De focus ligt bij autofabrikanten al lang niet meer bij kleine, compacte stadsauto's. Crossovers, hybride en elektrificatie; dát is wat de klok luidt. Door de jaren heen is er veel veranderd.

Hyundai i30 Fastback N“Sportieve alleskunner”Energielabel G | 22% bijtelling
Ken jij de performance labels van de volgende automerken: Mercedes-Benz, BMW, Audi, Opel, Alfa Romeo, Honda, Peugeot? De gemiddelde autoliefhebber kan het zo uit zijn mouw schudden.

Hyundai Kona EV “EV voor iedereen!”Energielabel A | 22% bijtelling
Je zal je ongetwijfeld nog de eerste volledig elektrische auto's herinneren, zoals de Mitsubishi i-MiEV en de eerste generatie Nissan Leaf. Het rijbereik was van Amsterdam tot Arnhem en dan moest je geluk hebben dat je geen tegenwind had.

Hyundai i30 Wagon“Hét alternatief ”Energielabel B | 22% bijtelling
De Hyundai i30-familie is helemaal compleet. Van een doorsnee hatchback en fastback tot een sportieve versie 'N'. Wij maken kennis met het ruimtewonder van het stel. De Wagon moet dé pakezel bij uitstek worden. Bij Hyundai blazen ze hoog van te toren.

Hyundai Kona“Koreaans opvallen ”Energielabel C | 22% bijtelling
Het is een behoorlijk oerwoud aan het worden in het SUV B-segment. Vrijwel iedere fabrikant wil een graantje meepikken en doet mee aan de wildgroei van hippe hoge stadsauto's. Kopers zijn er genoeg; niet voor niets zijn auto's als de Renault Captur en Peugeot 2008 razend populair.

Hyundai i30“Europese inhaalslag”Energielabel B | 22% bijtelling
Waar het Hyundai - mede door de opkomst van compacte SUV's - een aantal jaren geleden voor de wind ging in Nederland, heeft het merk nu moeite om niet in de marge van verschillende segmenten te belanden.

Hyundai IONIQ“Priuskiller?”Energielabel A | 22% bijtelling
Drie verschillende soorten aandrijfsystemen in één model: Een unieke verschijning binnen autoland. De Hyundai IONIQ is de eerste auto waarbij de consument kan kiezen tussen een hybride, volledig elektrische of (in 2017) een plug-in hybride aandrijflijn.

Hyundai Tucson“Terugkeer van een bekende”Energielabel E | 22% bijtelling
Een beetje zwalkend is het wel: zes jaar geleden werd de Hyundai Tucson door de ix35 afgelost, nu mag de middenklasse SUV zijn geboortenaam weer dragen. Gelukkig weet Hyundai verder wel wat het wil: de nieuwe Tucson moet de concurrentie het nakijken geven.

Hyundai i40 Wagon“Business as unusual”Energielabel D | 22% bijtelling
Het D-segment blijft een lastige markt om als autofabrikant te veroveren. De Passat staat eenzaam aan de top als het om Europese verkoopcijfers gaat en verkoopt ruim twee keer zoveel als andere Duitse opponenten, zoals de Insignia en de Mondeo.
Oude testen
Auto's die uit productie zijn
Oude testen
Auto's die uit productie zijn