Designer
Het is opvallend dat autofabrikanten hun elektrische modellen op de meest uitgesproken manier vormgeven. Neem de (deels) elektrische Toyota Prius, Nissan Leaf, Honda e, BMW i3 of de Jaguar I-Pace. Stuk voor stuk auto's die rechtstreeks uit een sciencefiction film zijn getrokken. Zelfs de meest stoffige merken hebben op elektrisch vlak de progressieve weg naar de tekentafel gevonden. Ongetwijfeld een bewuste keuze. De klant die, vooral in de beginjaren, koos voor een elektrische auto maakte daarmee een vooruitstrevende keuze.
Echter leven we tegenwoordig in een tijd dat niet enkel de early adopters kiezen voor een elektrische aandrijving. De huidige elektrische modellen krijgen een steeds minder uitgesproken design en zijn met regelmaat kopie?n van de modellen die lopen op fossiele brandstof. Hyundai weet verrassend de markt te betreden met deze futuristisch ogende en zeer moderne IONIQ 5. Daarbij rijst de vraag; is het allemaal cosmetisch of is de IONIQ 5 ook echt vernieuwend?

Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid GT-PlusLine

Renault Espace full hybrid e-Tech 200 Iconic

smart 5 Brabus

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActive PHEV Takumi Plus

Subaru Forester 2.0i e-Boxer First Edition

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport

DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection

Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure

Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve



