Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

- 8 december 2016

Priuskiller?

Drie verschillende soorten aandrijfsystemen in één model: Een unieke verschijning binnen autoland. De Hyundai IONIQ is de eerste auto waarbij de consument kan kiezen tussen een hybride, volledig elektrische of (in 2017) een plug-in hybride aandrijflijn. Vanuit dit oogpunt is de auto volledig vormgegeven om met een elektromotor door het leven te gaan. Voor Hyundai is dit een belangrijke mijlpaal binnen de strategie om steeds meer auto's te produceren met minder uitstoot of zelfs helemaal geen uitstoot. Een merk als Toyota is hier al jarenlang mee bezig en staat sterk in de schoenen met de Prius. Behoorlijk gewaagd om dan een model op de markt te brengen dat qua design toch wel erg richting de Japanners lijkt te kruipen. Wij reden de IONIQ Hybride en onderzochten of ze zich in Japan zorgen moeten gaan maken.

141 pk
147 Nm
185 km/h
10,8 s
4,0 (3.4) l/100km
79 g/km
A
22%
€ 21.995
€ 27.995
€ 513 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

  • Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • Fiat Tipo 1.4 T-Jet 120 Business

  • Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

  • 2021 - Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45