Rietsuiker
Kijkend naar de vormgeving hebben de Prius en IONIQ enkele overeenkomsten. In beide auto's is de gestroomlijnde druppelvorm terug te vinden, wat zich vertaalt in een bijzonder contour met een hoge achterzijde. Niet iedereen is enthousiast over dit 'Prius design' en daarmee is het gemakkelijk om ook deze IONIQ gelijk af te schrijven. Toch is het de moeite waard om nog even wat langer stil te staan bij deze Koreaan. Voor een hybride waarbij juist de luchtweerstand van groot belang is, staat er een knap getekende auto. Dankzij het aerodynamische koetswerk wordt een luchtweerstandswaarde (cw-waarde) van 0,24 behaald en dat is exact dezelfde als die van de Prius. Ondanks de focus op efficiƫntie toont het exterieur krachtig en zijn er bij de hybride subtiele blauwe accenten te zien. Over smaak valt niet te twisten, maar wij vinden de IONIQ een welkome toevoeging in het straatbeeld. Nog een leuk weetje: Verschillende onderdelen uit deze IONIQ zijn opgebouwd uit milieuvriendelijke materialen. Zo zijn een aantal panelen gemaakt van natuurplastic, geproduceerd met suikerrietbijproducten en is een deel van de lak opgezet uit sojabonenextract.
Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive
Seat Leon 1.5 eTSI FR
Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business
Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine
Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 120 Business
Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction