Zonder apostrof
Kia is er de laatste jaren met grote sprongen op vooruit gegaan. Het merk heeft met de introductie van de Stinger laten zien dat ze wel degelijk auto's kunnen bouwen die haast van premium niveau zijn en waar je een flinke portie rijplezier mee kunt beleven. De nieuwe Ceed borduurt voort op de reeds ingeslagen weg. Hij moet het C-segment gaan opschudden en de strijd aangaan met onder andere de Hyundai i30, de Mazda 3, de Ford Focus en natuurlijk de Volkswagen Golf.
Is de nieuwe Ceed goed genoeg om een plekje aan de top van het nog immer populaire en dichtbevolkte C-segment te bemachtigen? Wij gingen op stap met de 140 pk sterke 1.4 T-GDI om een antwoord op deze vraag te zoeken!
Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive
Seat Leon 1.5 eTSI FR
Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business
Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium
Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
Nissan LEAF 40 kWh Tekna
Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium
Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition
Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition
Volvo V40 T3 Nordic+