Alles is nieuw
Tijdens een onthulling van een nieuwe auto vliegen de superlatieven en opschepperijen je altijd om de oren. Maar hoe vaak komt het nu voor dat je als ontwerper een model helemaal van schets af aan op mag bouwen? De ontwerpers van de Ford Focus viel deze eer ten deel, want bijna elk aspect aan deze auto is nieuw. Het onderstel, de carrosserie, een groot deel van de motoren en de veiligheidssystemen in de Focus zijn hagelnieuw en ook de nieuwe designtaal van Ford wordt als eerste bij deze C-segmenter gemanifesteerd. Wij reden met de Focus Wagon over de Zuid-Franse wegen, om te bepalen of het rijdende nieuws klaar is voor een hevige concurrentiestrijd.
Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport
Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine
Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line
Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG-7 FR Launch Edition
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure
Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE
Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium
Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280
MINI Clubman Cooper D Chili
Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost
2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium