Middenklasser met flair
De Citroën C4 is altijd een auto geweest die durfde op te vallen. Of het nu gaat om het gedurfde design of innovatieve features, de Fransen weten flair te geven aan hun middenklasser. Neem de eerste generatie uit 2004: een stuurwiel met een vaste kern, een technisch curiosum dat zowel praktisch als uniek was. Of de tweede generatie uit 2010, die een luxueuze stoelmassagefunctie introduceerde - toen ongekend in het middensegment en geweldig voor lange ritten.
Met de derde generatie in 2020 zette Citroën opnieuw de toon. De C4 combineerde de lijnen van een hatchback met de stoere uitstraling van een SUV, resulterend in een compacte coupe met crossover elementen die veelzijdigheid en elegantie speels samenbrengt.
Nu, vier jaar later, krijgt deze generatie een facelift. En dat mag je letterlijk nemen: de kenmerkende "hangende snuit" en bolle koplampen worden vervangen door een strakgetrokken, modern front dat eerder doet denken aan een ingreep van een plastisch chirurg dan aan een Franse designer aan een tekentafel. Is deze visuele opfrissing genoeg om de C4 weer helemaal klaar te maken voor de komende jaren?
Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive
Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus
Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited
Seat Leon 1.5 eTSI FR
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business
Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium
Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business