Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

- 26 januari 2025

Middenklasser met flair

De Citroën C4 is altijd een auto geweest die durfde op te vallen. Of het nu gaat om het gedurfde design of innovatieve features, de Fransen weten flair te geven aan hun middenklasser. Neem de eerste generatie uit 2004: een stuurwiel met een vaste kern, een technisch curiosum dat zowel praktisch als uniek was. Of de tweede generatie uit 2010, die een luxueuze stoelmassagefunctie introduceerde - toen ongekend in het middensegment en geweldig voor lange ritten.

Met de derde generatie in 2020 zette Citroën opnieuw de toon. De C4 combineerde de lijnen van een hatchback met de stoere uitstraling van een SUV, resulterend in een compacte coupe met crossover elementen die veelzijdigheid en elegantie speels samenbrengt.

Nu, vier jaar later, krijgt deze generatie een facelift. En dat mag je letterlijk nemen: de kenmerkende "hangende snuit" en bolle koplampen worden vervangen door een strakgetrokken, modern front dat eerder doet denken aan een ingreep van een plastisch chirurg dan aan een Franse designer aan een tekentafel. Is deze visuele opfrissing genoeg om de C4 weer helemaal klaar te maken voor de komende jaren?

136 pk
230 Nm
210 km/h
8,0 s
6,8 (4.7) l/100km
106 g/km
A
22%
€ 32.450
€ 37.150
€ 681 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

  • Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2021 - Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine

  • 2011 - Citroën C4 2.0 HDi Exclusive

  • 2008 - Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

  • 2005 - Citroën C4 Berline 1.6 16v Ligne Prestige