Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

- 4 maart 2016

Op de golven van de tijd

Terwijl echte petrolheads de teloorgang van de ene na de andere vijf- en zescilinder nog amper te boven zijn, downsizen autofabrikanten vrolijk verder. Vooral de driecilinder is met een enorme opmars bezig. Waar je die kleine torretjes vroeger alleen in het wagentje van je opa en oma vond, zie je ze vandaag de dag zomaar twee segmenten hoger opduiken. Zo lepelt Peugeot de 1.2 e-THP bijvoorbeeld in de 308 en maakt Ford het helemaal bont door de 1.0 EcoBoost naast de Focus zelfs al in de Mondeo te schroeven. Ook bij Volkswagen baant de driepitter zich een weg naar boven: na de Polo ligt de 1.0 TSI nu ook onder de kap van de Golf. Tijd voor een test!

115 pk
200 Nm
204 km/h
9,7 s
5,6 (4.3) l/100km
99 g/km
A
22%
€ 23.090
€ 33.040
€ 606 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

  • Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • 2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI