Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

- 4 maart 2016

In alle rust

Het geheim achter deze prestaties zit 'm in een turbocharger, die al heel vroeg bij de les is. Door die turbocharger voelt de TSI al bij lage toeren lekker soepel en levendig aan, temeer omdat de prettig schakelende DSG-automaat daar goed op afgestemd is. Volkswagen beweert veel aandacht te hebben besteed aan de isolatie en dat betaalt zich tijdens het rijden uit: de 1.0 TSI pakt al bij lage toerentallen soepel op en zolang je niet vol op het gas gaat (en waarom zou je?), doet het blokje in alle rust z'n werk. Die rust past goed bij het gemoedelijke karakter van de Golf: de auto rijdt aangenaam comfortabel, met een prettig dynamisch randje. En zo kun je ook het interieur typeren: de zithouding is fijn, zowel voor- als achterin, en de afwerking en de ergonomie zijn perfect.

115 pk
200 Nm
204 km/h
9,7 s
5,6 (4.3) l/100km
99 g/km
A
22%
€ 23.090
€ 33.040
€ 606 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

  • Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • 2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI