Interessante ontwikkeling
De doorbraak van de driecilinder laat zich eenvoudig verklaren: zo'n motor verbruikt nu eenmaal minder dan een vierpitter en daar zijn veel mensen anno 2016 wel voor te porren, zeker wanneer de portemonnee daarbij gebaat is. In dat perspectief is de toevoeging van de 1.0 TSI aan het Golf-assortiment een interessante zet. Met een CO2-uitstoot van 99 g/km voldoet deze Golf namelijk - ook als Variant en Sportsvan én met de optionele DSG-automaat - aan de criteria voor 21% bijtelling. Ook voor de particuliere automobilist is er goed nieuws: een vergelijk met de dieselgestookte 1.6 TDI BlueMotion wijst uit dat de 1.0 TSI BlueMotion tot een flink jaarkilometrage van 42.000 km voordeliger is in gebruik.

2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

2015 - Volkswagen Golf GTE

2014 - Volkswagen e-Golf

2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI







