On top of the world
In minder ontwikkelde landen zul je de Range Rover SDV6 Hybrid waarschijnlijk niet zo vaak tegenkomen. Daar moet het besef van de toegevoegde waarde van een elektromotor nog doordringen bij het grote publiek. In Nederland zijn we gelukkig al een stap verder. Ook al lijkt een hybride Range Rover in eerste instantie een onlogische keuze, na een paar dagen rijden ga je de voordelen steeds meer waarderen. Vooral het surplus aan koppel is een welkome aanvulling op de gigantische massa leeg voertuig. Er moet behoorlijk wat in beweging worden gebracht en dan is iedere Newtonmeter automatisch een comfortverhogende feature. Dat je met de Hybrid dik 20 mille op de aanschafprijs van de SDV8 bespaart en de running costs zich op het niveau van de TDV6 bevinden is een mooie bijkomstigheid, maar in deze prijsklasse nauwelijks relevant. Wanneer je dat echt belangrijk vindt ga je geen Range Rover rijden. Een Range Rover koop je om boven de rest uit te steken. Om bovenaan te staan. Om indruk te maken. Om je sociale status binnen een groep aan te geven. En al deze gewichtige zaken lukken ook met de SDV6 Hybrid perfect.
- Krachtige en smeuïge aandrijflijn
- Zeer ruim, bijzonder comfortabel en extreem luxueus
- Ondanks formaat zeer overzichtelijk
- Mist de dynamiek van andere SUV's
- Bediening multimediasysteem
- Beperkte accucapaciteit
2016 - Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE
2013 - Land Rover Range Rover Sport 3.0 SDV6 Autobiography Dynamic
2013 - Land Rover Range Rover 5.0 V8 Supercharged Vogue
2013 - Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige
2012 - Land Rover Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography
2011 - Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige
2011 - Land Rover Range Rover 4.4 TDV8 Autobiography
2011 - Land Rover Range Rover Sport TDV6 3.0 HSE Luxury
2010 - Land Rover Range Rover V8 Supercharged Autobiography
2008 - Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE