Nieuwe tijden
Dat het met de Kadjar totaal anders gaat verlopen dan met de Samsung-crossover, is na de vliegende start wel duidelijk. Er zijn in anderhalve maand meer orders geschreven voor de Kadjar dan het aantal Koleossen dat in het hele introductiejaar verkocht zijn. Qua design staat hier een echt modern Renaultproduct dat kwalitatief goed in elkaar steekt, rijk uitgerust is en prijstechnisch goed in de markt staat. Een turbogaatje en kleine missertjes gaan daarin niet een verschil maken. De geduchtste concurrenten zijn wat ons betreft de Mazda CX-5 en Nissan-neefje Qashqai, want de rest lijkt het met gelijkwaardige motorisering en uitrusting af te leggen op leeftijd dan wel prijs. De Kadjar is er vanaf 24.790 euro, de TCe 130 Bose vanaf ruim 30 mille en de testauto kwam met diverse extra's op 34.000 euro. Een hele nette prijs voor een meer dan complete auto. Met een auto als deze extra in de modellenline-up lijkt Renault zich geen zorgen te hoeven maken over 'het tijdperk na de 14%'.
- Aansprekend design
- Overall degelijk rijgedrag
- Net verbruik
- Rammelende vloerdelen
- Trage navigatiebediening
- Power onder 2.000 toeren