Streepje voor
Audi heeft de TT opnieuw van een softtop voorzien en dat heeft niet alleen esthetische, maar ook een aantal praktische voordelen. Naast het lagere gewicht wordt de 280 liter grote bagageruimte bijvoorbeeld nauwelijks aangetast wanneer je open wilt rijden. In dat opzicht heeft zo'n TT duidelijk een streepje voor op een BMW Z4 of Mercedes-Benz SLK met stalen klapdak. Ook in het interieur is de aflegruimte voor roadsterbegrippen goed voor elkaar. Wanneer je op een mooie zomerdag spontaan besluit om er eens lekker op uit te gaan, hoef je je smartphone, pasjes en zonnebril nooit thuis te laten en dan blijft er nog steeds ruimte over voor ander klein grut.
Op mooie zomerdagen is de nieuwe TT Roadster trouwens prima voorbereid. Tien tellen nadat je - desgewenst rijdend tot 50 km/h - op de knop drukt, wappert de wind langs de zijruiten en over de korte voorruit al fanatiek door je haren. Dat heeft als keerzijde dat het buiten het cabrioseizoen vrij snel (te) fris wordt aan boord. Gouden vondsten als het windscherm en de heteluchtblazer in je nek bewijzen dan gelukkig hun nut. De korte voorruit heeft trouwens nog een praktisch nadeel: als je met gesloten kap vooraan staat bij het verkeerslicht, zit je altijd voorover in je stoel. Bij het inparkeren blijkt overzichtelijkheid sowieso niet de reden waarom je een TT koopt...