Fors
Dat de HR-V forse buitenmaten heeft, blijkt ook in het interieur. Zowel voor- als achterin zit je ruim - en niet alleen voor dit segment - en ook de bagageruimte is ruim voldoende. Hoewel er veel plek is voor lijf en leden op de voorstoelen, zit je ingesloten tussen het portier en de hoge middentunnel. Op het oog lijkt het wat vreemd, maar in de praktijk heeft het veel voordelen. Zo is er extra bergruimte voorhanden en je rechterarm ligt op een prettige hoogte. Het zitcomfort is hoog. Ook voor de lange Nederlanders zijn de voorstoelen groot genoeg en heb je voldoende ondersteuning in snel genomen bochten. Al doet de wat aflopende daklijn anders vermoeden, op de achterbank heb je ruim voldoende hoofdruimte. Qua materiaalgebruik loopt Honda wat achter op bijvoorbeeld Renault en Opel. Vooral de harde kunststoffen op het dashboard detoneren bij de fraaie stof op de portieren en het zachte materiaal op de plek waar je je knie tegenaan legt. Ook oogt het multimediasyteem ietwat goedkoop. Het systeem zit echter ergonomisch goed in elkaar en de berekeningen en het zoeken naar media gaat snel. Daarbij is de afwerking subliem. De naden zijn overal klein en piepjes en kraakjes is de auto vreemd. De klokkenwinkel is bijzonder vormgegeven. Qua ontwerp lijkt het weinig apart, maar door gebruik te maken van meerdere lagen verlichting, krijgt de snelheidsmeter een 3D-effect. Een eenvoudig te realiseren verbeterpuntje voor het interieur is het bijna ontbreken van een andere kleurtint dan zwart of grijs. Vooral in een auto die als 'hip' wordt gezien, zou wat meer kleur niet misstaan.