Waarom veranderen?
Veel ruimte voor relatief weinig geld en betaalbare luxe, zijn de 'unique selling points' van elke Kia. De facelift heeft op het interieur van de cee'd weinig invloed gehad. Bij de introductie van de auto waren we al enthousiast over het ontwerp van het interieur. Dit is ook na vier jaar niet veranderd. Het oogt wat donker door het ontbreken van bijvoorbeeld aluminium panelen, maar daarmee is ook het grootste minpunt benoemd. Ergonomisch zit het geheel prima in elkaar. Alles zit waar je het verwacht en de bediening gaat geheel op gevoel. Als GT-Line zit de cee'd goed in zijn spullen. Standaard is de auto voorzien van zaken als centrale deurvergrendeling, een lederen stuurwiel, mistlampen vóór, Bluetooth-connectiviteit en airco. De GT voegt daar onder andere 17 inch lichtmetaal, een achteruitrijcamera, keyless entry en go, navigatie en dual zone climate controle aan toe. Voor net geen 26 mille heb je een auto waarin het je aan niks ontbreekt. Betaalbare luxe is dus gebleven.
Ook qua ruimte doet de cee'd het goed. Zitten doe je zowel voor- als achterin prima. Ook als je meer dan 1,80 meter meet, kun je prima achter jezelf zitten. Voorin zijn stoelen gemonteerd die zowel comfort als een goede ondersteuning bieden. Daarbij zien ze er door een nieuw ontwerp ook nog eens goed uit. Geheel achterin is ruimte voor 380 liter bagage. Dit is ruim voldoende voor de wekelijkse boodschappen of een vakantie met vier personen. Heb je toch meer plek voor spullen nodig, dan laat de achterbank zich in delen omklappen. Maximaal is dan 1.318 liter beschikbaar.