Op en top
Het interieur is bijna geheel gelijk aan dat van de gefacelifte B-Klasse. Dat betekent mooie materialen en een prima afwerking. Bovendien is het multimediascherm van een veel betere kwaliteit dan dat van het pre-faceliftmodel en geeft het scherm onder andere specifieke informatie over de elektrische aandrijflijn weer. Ook de tellers zijn logischerwijs anders dan die van een gewone B-Klasse. In plaats van een toerenteller is er een krachtmeter te vinden en er staat ook duidelijk aangegeven wat de actieradius nog is. Achter het stuur zijn flippers te vinden, maar die zijn niet voor het schakelen, aangezien het een eentraps automaat is. Hiermee kan de manier van afremmen worden bepaald. Zo kun je ervoor kiezen om de auto lang uit te laten rollen, juist erg af te laten remmen bij het loslaten van het stroompedaal, of om het Adaptive Brake in te schakelen. Bij dat laatstgenoemde programma meet de auto met een radar in de grille (achter de ster) wat de meest efficiƫnte manier van afremmen is en hierbij houdt het systeem rekening met andere weggebruikers.
Het bijzondere van de B 250 e is dat je vanbinnen geen last hebt van de elektrische aandrijflijn en het accupakket. De auto is een volwaardige vijfzitter met 501 liter bagageruimte, doordat de accu onder de vloer is ondergebracht. Ook de been- en hoofdruimte zijn vergelijkbaar met die in het reguliere model; ruim voldoende dus. Een voorverwarmingsinstallatie en stoelverwarming zijn ook aanwezig, evenals een verwarmde voorruit. Toch is dit niet alleen maar pure luxe, maar heeft het een efficiƫnt doel. Bij stoelverwarming gaat immers veel minder warmte verloren dan via het gewone klimaatsysteem, waardoor er veel gerichter verwarmd kan worden en de climate control niet hoeft te worden ingeschakeld. De standkachel is natuurlijk erg prettig wanneer je 's ochtends in een voorverwarmde auto stapt, maar het heeft als bijkomend voordeel dat de auto niet meer hoeft op te warmen tijdens het rijden, wat de actieradius ten goede komt.