Vier procenter
De B 250 e onderscheidt zich van de meeste EV's, zoals de Nissan Leaf en Renault Zoe door zijn onopvallende uiterlijk en praktische bruikbaarheid. Bovendien zit je prinsheerlijk in de auto en is het weggedrag zeer goed. Enige kritiekpunt is de vrij harde demping en vering, waardoor vooral korte oneffenheden bijzonder goed worden doorgegeven. Verder is de auto koersvast en communicatief. Dit alles heeft wel een prijskaartje, waardoor de auto in eerste instantie met name voor leaserijders interessant is door de vier procent bijtelling. De B 250 e is in ieder geval door iedereen verkrijgbaar, mits je bereid bent om minimaal 40.995 euro neer te tellen. De testauto doet er nog een flinke schep bovenop en kost door opties als elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, volledig lederen interieur, een Harman Kardon audiosysteem en de genoemde Electric Art uitrustingsline ruim 55.000 euro. Wanneer je de auto eenmaal leert kennen en je rijgedrag aanpast, heb je aan de B-Klasse een hele goede en kom je ontspannen aan op je bestemming. Als je niet teveel kilometers maakt tenminste.
- Vier procent bijtelling
- Geen concessies doen aan ruimte-aanbod
- Onthaastend autorijden
- Geen mogelijkheid tot snelladen
- Vrij hard geveerd
- Exterieur niet van faceliftgeneratie