Vertrouwd
Het interieur behoort tot de top in zijn klasse. De afwerking is erg goed en het bijzondere van specifiek de 225xe is dat je binnenin niet merkt dat het een auto is waar zowel een behoorlijke elektromotor als een bijbehorend accupakket in huist.
Het interieur van de plug-invariant verschilt nauwelijks met dat van de benzine- en dieseluitvoeringen. De eDrive-knop op het dashboard springt het meest in het oog. Hiermee is te schakelen tussen de verschillende rijmodi, waarbij op het kraakheldere display bovenop het dashboard vervolgens informatie op te vragen is over de aandrijflijn en het verbruik.
Rijd je zuinig, dan word je beloond met een goed gevoel omdat er gelijk duidelijk is hoeveel kilometers extra te rijden zijn op een tank benzine en een acculading.
Net zoals bij de tests van de gewone Active- en de zevenpersoons Gran Tourer (waar geen plug-invariant van komt), zijn we nog steeds vol lof over de sportstoelen. Mede door de verlengbare zitting zitten de stoelen prima en geven ze ook in bochten een hele goede ondersteuning, zoals het het merk betaamt.
Natuurlijk moeten de elektromotor en het accupakket wel een plaats vinden in de auto, maar dat is bij de 225xe perfect geregeld.
Door het geheel onder de vloer te plaatsen, wordt ten opzichte van de niet-hybride Active Tourer slechts 68 liter aan kofferruimte ingeleverd. En dat zijn ook nog eens liters die je in de praktijk niet mist, want met zijn vlakke laadvloer en makkelijk toegankelijke kofferbak, bewijst de auto zich in de testweek als een erg praktische gezinsbak.
Aan been- en hoofdruimte wordt helemaal niets ingeleverd, wat de auto een volwaardige vijfpersoons auto maakt.