Van eco tot sport+
Op de middentunnel prijkt een schakelaar met als bijschrift: Dynamic.
Met deze schakelaar scroll je tussen de verschillende rijmodi die het Dynamic Handling Package Airmatic biedt.
Niet alleen de gasrespons en het stuurgevoel verandert, maar ook de demping en de schakelmomenten veranderen naar gelang de stand die wordt ingeschakeld.
Op Eco is het alsof er een spons onder het gaspedaal ligt, is de demping soepel en schakelt de automaat vroeg op. Aan de andere kant van het spectrum vind je Sport +.
Waar bij veel auto's de verschillen tussen de standen nauwelijks merkbaar zijn, is dat bij de C-Coupé anders. Is de auto als eco nog comfortabel, in de meest sportieve stand is het onderstel behoorlijk stevig en schakelt de automaat later naar een hoger verzet. Voor het verbruik is deze stand weinig gunstig, maar voor het rijplezier des te meer. In welke stand je de auto ook zet, het rijgedrag wekt altijd veel vertrouwen. Op- en afritten neem je met een hoge snelheid, zonder dat de auto een krimp geeft. Daarbij krijg je - vooral in de sportstanden - veel informatie via het stuurwiel en reageert het stuur direct en zonder vaagheid op de commando's.
2021 - Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line
2018 - Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
2017 - Mercedes-Benz C-Klasse 400 4MATIC Cabriolet
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde
2012 - Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde
2010 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class