Italiaanse flair
BMW kwam in 1992 al met de eerste coupé die gebaseerd is op een middenklasser. Audi had sinds de jaren '80 al de befaamde Quattro, die op zijn beurt de basis deelde met de Audi 80, maar tussen 1996 en 2007 was het in dat segment stil bij het merk met de vier ringen. Mercedes-Benz bleef lang achter, maar had wel een sterke troef in handen bij de eerste C-Klasse Coupé in 2011.
Met zijn stijlvolle en onderscheidende uiterlijk was het op het gebied van design direct raak. Gelukkig is deze ontwerpstijl geëvolueerd tot wat zowel de C-Klasse en S-Klasse Coupé geworden zijn. Met zijn ranke ontwerp krijgt hij bij een groot publiek de handen op elkaar. Hoewel zijn bijna Italiaanse flair haast on-Mercedes-Benz is, zorgt het er wel voor dat het merk nieuwe klanten kan verwelkomen die voorheen nooit kozen voor een ster in- of op de grille. Kies je voor een benzinemotor, dan biedt de C 200 een aantrekkelijk pakket.
Zeker in combinatie met de prettige automaat is hij zowel comfortabel als sportief te rijden. Samen met het prachtige interieur en het vertrouwenwekkende rijgedrag steekt hij zijn concurrenten zeker naar de kroon.
- Fraai exterieurontwerp
- Mooiste interieur in zijn klasse
- Prettige aandrijflijn
- Motor ietwat rauw bij acceleratie
- Bijna geen beenruimte achterin
- Wat breed portier
2021 - Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line
2018 - Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
2017 - Mercedes-Benz C-Klasse 400 4MATIC Cabriolet
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde
2012 - Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde
2010 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class