Grote verrassing
In 1991 nam VAG een groot aandeel in Skoda om de toekomst van het merk te garanderen. Modernisering bij de Tsjechen was hard nodig, gezien het bedenkelijke imago dat het had toentertijd. Toch hadden de Duitsers nooit kunnen denken dat het succes 25 jaar na dato zo groot zou zijn. Aan de top van het gamma staat sinds 2002 de Superb. De eerste generatie was niet meer dan een Chinese VW Passat met gewijzigde neus en achterlichtunits, maar vanaf 2008 staat de auto geheel op zichzelf. De auto is door zijn enorme binnenruimte en relatief lage prijs een gevaarlijke outsider in zijn segment geworden en zeker sinds de introductie van de jongste generatie is het een auto om serieus in overweging te nemen als je winkelt in het D-segment. De sedan reden we al, maar nu is de - voor de Nederlandse markt belangrijke - Combi onderwerp van een test.

BYD Seal 6 DM-i Touring Comfort

Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R

Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

Audi A4 40 TFSI

Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line

Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens

Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6

Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium

2020 - Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business

2015 - Skoda Superb 1.4 TSI Greentech ACT Style Businessline

2013 - Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline

2011 - Skoda Superb Combi Greenline 1.6 TDI Business Line

2010 - Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance

2008 - Skoda Superb 2.0 TDI Ambition

2007 - Skoda Superb 2.0 TDI Elegance


