Skoda Superb 2.0 TDI Elegance

Michel van Breugel - 4 juni 2007

Intro

Met de Superb trad Škoda in 2002 toe tot de markt van de luxewagens in het hogere segment, waarin zijn concerngenoten al langer opereren. Sinds Škoda lid is van de VAG-groep is het merk in meerdere opzichten gegroeid. De kwaliteit is al lang geen probleem meer en steeds meer mensen zien een Škoda steeds meer zitten. Zeker de weg die Škoda nu inslaat met de nieuwe Fabia zal wederom een grote stap voorwaarts zijn. De materialen komen immers uit een degelijk concern die zijn diensten al ruimschoots heeft bewezen.

Terug naar de Superb. Naast de meest verkochte modellen, de Fabia en Octavia, heeft Škoda de Superb in een zwaar bevochten segment geplaatst. De Superb moet het opnemen tegen zwaargewichten zoals de Volkswagen Passat, Toyota Avensis en Renault Laguna. De Superb is op voorhand een auto die volop ruimte biedt voor een relatief gezond bedrag. In deze test zal blijken of dit ook daadwerkelijk het geval is, na de kleine wijzigingen die Škoda voor modeljaar 2007 heeft doorgevoerd.

140 pk
320 Nm
215 km/h
9,9 s
6,0 (6) l/100km
170 g/km
G
22%
€ 26.915
€ 46.000
€ 843 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Lexus IS 220d Business

  • Volvo 850 T-5R

  • Mazda 6 MPS

  • Volvo S60 2.4D Edition

  • Mercedes-Benz C-Klasse C200 CDI BlueEFFICIENCY

  • BMW 3 Serie 320i Executive

  • Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack

  • Opel Insignia 2.0 Turbo Cosmo

  • Jaguar X-Type 2.2D

  • Volkswagen Passat CC 1.8 TSI

  • 2020 - Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business

  • 2016 - Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 pk Style Businessline

  • 2015 - Skoda Superb 1.4 TSI Greentech ACT Style Businessline

  • 2013 - Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline

  • 2011 - Skoda Superb Combi Greenline 1.6 TDI Business Line

  • 2010 - Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance

  • 2008 - Skoda Superb 2.0 TDI Ambition