Elk paard komt tot zijn recht
Al het voorgaande klinkt op papier natuurlijk geweldig, maar het gaat er bij auto's als deze om hoe hij z'n vermogen op de weg zet. 180 Pk op de voorwielen van een kleine auto als deze, is niet mis. Toch kun je elk paardje volledig gebruiken, zelfs op bochtige wegen. Dit komt mede op het conto van het limited slipdifferentieel - onderdeel van het Pack Performance. De voorwielen reageren precies op de stuurbewegingen en geven een hoop informatie door aan de bestuurder van wat er onder wielen gebeurt. Van overhellen is door het straffe onderstel geen sprake, maar rijcomfort is daardoor ver te zoeken. Maar als je hierop gesteld bent, moet je niet kiezen voor een Abarth. Wat meewerkt aan het plezierige rijgedrag is de strak schakelende versnellingsbak. Met vijf verzetten lijkt hij de trend van de opmars van de zesbak te missen, maar door goed gekozen overbrengingen mis je de '6' in de praktijk niet. Er komt een geweldig geluid uit de uitlaten, waardoor accelereren een waar feest wordt. Zeker als je het cabriodak gedeeltelijk of geheel opent - wat door de enigszins beschutte plek voor de inzittenden al bij een lage buitentemperatuur kan - hoor je een fijne roffel en de nodige ploffen en knallen van onder de achterbumper vandaan komen. Met een druk op de Sportknop wordt het spektakel enkel groter en laat de auto een geluid horen die maar door weinig viercilindermotoren wordt overtroffen.