Vleugeldeuren
Auto's die automatisch ontgrendelen zodra je in de buurt bent, zijn al vele jaren geen uitzondering meer. De Model X opent echter na wat 'swipen' in het instellingenmenu het voorportier zodra je aan komt lopen. Ook de vleugeldeuren voor de achterpassagiers zijn elektrisch te openen en te sluiten, via fysieke knoppen, de afstandsbediening en het touchscreen. Met een sensor wordt rekening gehouden met ernaast geparkeerde auto's of een laag dak van bijvoorbeeld een parkeergarage. Zeker met de vleugeldeuren open is de Model X een imposante verschijning. Denk je die gimmick even weg en het ontwerp mag geen verrassing heten, want dan zie je voornamelijk een opgehoogde Model S. Het gewijzigde neusje van de gefacelifte S is ook gelijk op de Model X gezet, waardoor de auto profiteert van full-led koplampen. Een hele verbetering ten opzichte van de wat matige xenonlampen uit de pre-facelift Model S. De 22 inch wielen zijn relatief niet overdreven qua omvang, maar kosten wel een vermogen (6100 euro).