Niet spannend, wel goed
Ook het interieur is weinig verrassend. Maar als je eens uitgebreid plaatsneemt in de Skoda, blijkt wel hoe onovertroffen goed het allemaal in elkaar steekt. Alles zit precies waar je het verwacht en de gebruikte materialen zijn zonder meer goed te noemen. De Duitse degelijkheid straalt er vanaf. Helaas heeft de Skoda ook een nare eigenschap overgenomen van zijn Duitse concerngenoten: de vele loze knoppen die achter de pook huizen fleuren het interieur nu niet bepaald op.
Het multimediasysteem is bij de opfrisbeurt vervangen, maar kies je voor een voorraadmodel of occasion, dan kunnen we je geruststellen: het grote touchscreen werkt buitengewoon prettig en biedt bovendien een berg aan mogelijkheden voor verbinding met de smartphone. Zo zijn Apple Carplay en Android Smartlink aanwezig. Eén van de belangrijkste zaken van een auto zijn een goede zit, zeker voor een auto waar je veel kilometers in wilt maken. Zo zijn de fijn zittende stoelen - onderdeel van het Ambition Business plus-pakket van 590 euro - naar ieders smaak te verstellen.
En hoe lang de bestuurder ook is, er blijft altijd voldoende ruimte over voor de achterpassagiers. Ondanks de aanwezigheid van het glazen schuif- en kanteldak zitten de passagiers op de achterbank niet om hoofdruimte verlegen, iets wat in deze klasse ook wel eens anders is. Zoals de vorm van de Octavia Combi al doet vermoeden, heb je ook aan kofferruimte geen gebrek. Met minimaal 610 liter inhoud is de bak zelfs groter dan die van een hoop modellen uit een segment hoger.
2020 - Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition
2014 - Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline
2014 - Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI DSG
2013 - Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Businessline
2010 - Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition Businessline
2009 - Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line
2009 - Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line
2008 - Skoda Octavia Scout 2.0 TDI
2006 - Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente