Geluksbrenger?
Renault wil met de Talisman de Franse weelde weer tot leven roepen en beschikbaar maken voor een groot publiek. Ten opzichte van de voorgaande Laguna is dat overduidelijk gelukt, waarbij aan luxe en uitstraling is ingeboekt.
Helaas zitten er wat haken en ogen aan deze weelde, wat zeker in het interieur soms pijnlijk duidelijk wordt. En dat is jammer, want als je deze nadelen wegdenkt, blijft er een zeer comfortabele reisgenoot over. De motorisering en transmissie geven de Talisman precies het karakter dat bij de Fransoos hoort en het rijgedrag wordt bij geen enkele concurrent comfortabeler. Bovendien durf je met de aanschaf van een Talisman jezelf uit te spreken en eens niet met de massa mee te gaan. Of dat voldoende is om de oude tijden voor Renault te doen herleven, moet nog blijken. Maar we gunnen het ze wel. En als Renault van eigen kracht uit gaat, hebben ze geen geluksbrenger nodig.
- Het design alleen al doet de Laguna vergeten
- Zeer comfortabele rij-eigenschappen
- Behoorlijk ruim
- Kunststoffen interieur niet overal hoogwaardig
- Kraakjes en piepjes
- Bediening multimedia vraagt gewenning (en geduld)
Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure
Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business
Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R
Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line
Audi A4 40 TFSI
Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6
Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium
Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline
Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight
Toyota Avensis Touring Sports 1.6 D-4D-F Lease Pro