Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo Sport

- 21 februari 2017

Fijne reisgezel

Bovendien maakt de auto korte metten met een ander vooroordeel over Amerikaanse wagens: dat ze week aan zouden voelen. Ford is er in geslaagd om het sportieve karakter waar het merk om bekend staat ook in de Edge te verwerken. Het rijgedrag wordt nooit zompig en van nadeinen is zeker geen sprake.

De auto ligt heerlijk op de weg en mede door de directe besturing vergeet je nog wel eens met een grote auto onderweg te zijn. Living on the edge is het zeker niet, want verwacht geen sportieve uitspattingen. Bovendien beschikt de auto door de standaard aanwezige vierwielaandrijving over een flinke dosis grip.
De Edge is een relaxte cruiser geworden, maar je wordt als bestuurder erg goed bij het rijden betrokken.

Een vooroordeel over Amerikaanse auto's dat de Edge dan wel weer bevestigt, is het drinkgedrag. Want 1 op 11 met een viercilinder diesel is niet heel zuinig te noemen, zeker aangezien de fabrieksopgave van 1 op 17 bij lange na niet gehaald wordt.

210 pk
450 Nm
211 km/h
9,4 s
9,0 (5.9) l/100km
152 g/km
D
22%
€ 58.715
€ 73.215
€ 1.342 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Lexus NX300h AWD President Line

  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition

  • DS DS 7 Crossback BlueHDi 180 S&S Performance Line

  • Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

  • Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE

  • Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

  • 2019 - Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-Line