Audi Q2 1.4 TFSI S-line

- 25 februari 2017

Duidelijk verhaal

Hoewel de buitenzijde niet direct past binnen het familiegezicht is dat aan de binnenzijde precies andersom. Zodra er is plaatsgenomen op de bestuurdersstoel zien we in alles het bekende recept van Audi. Dat dit een groot pluspunt is spreekt voor zich; bij eerdere modellen zoals de A3 waren we zeer positief over het opgeruimde en duidelijke dashboard. We maken voor het eerst in de compacte klasse van Audi kennis met de Virtual Cockpit waarbij een digitaal dashboard van 12,3 inch de analoge wijzers vervangt. Hoewel het voor een leek wat uitzoekwerk is om alle functies te vinden is het na een paar uur intensief gebruik allemaal zo klaar als een klontje. Met het navigatiesysteem recht voor de neus en het centrale middenscherm voor entertainment zijn plezierige reiskilometers gegarandeerd. De gebruikte materialen zijn allen van goede en degelijke kwaliteit. Al zien we wel dat Audi ook naar goedkopere oplossingen op zoek is geweest in de harde plastic onderdelen bij de deurpanelen.

Hoewel je van een hoge auto anders zou verwachten is de zitpositie wat aan de lage kant. Weliswaar is de zitpositie tien centimeter hoger dan de A3, je krijgt niet het zicht dat je normaal gesproken in een SUV terugvindt. Desalniettemin zitten de stoelen erg goed en geven ze voldoende steun voor lange ritten. Achterin zit je zelfs nog wat lager dan voorin. Dit is nodig om nog enigszins van hoofdruimte te kunnen genieten, ondanks de aflopende coupédaklijn. Voor personen tot de lengte van 1,85 meter is het een prima zitplek, langere personen eindigen met de kruin tegen het plafond. De kofferruimte biedt een inhoud van 405 liter en is door het neerklappen van de bank uit te breiden naar 1.050 liter.

150 pk
250 Nm
212 km/h
8,5 s
6,6 (5.2) l/100km
129 g/km
D
22%
€ 29.500
€ 50.822
€ 932 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Smart 1 200 kW Premium

  • Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine

  • Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

  • DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere

  • Lexus UX 250h Executive Line

  • Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

  • MINI Countryman Cooper Serious Business

  • Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive