Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Skylease GT

- 26 juni 2017

Sportiever dan ooit

Van de eerste generatie is aan de buitenzijde niks hetzelfde gebleven, maar onderhuids zijn veel delen overgenomen. Toch heeft Mazda het zichzelf er niet met een Jantje van Leiden mee afgemaakt door een nieuwe carrosserie op een oud onderstel te zetten. Hoewel we al zeer tevreden waren over de geretoucheerde versie, is de auto die we nu reden aanzienlijk sportiever afgestemd dan voorheen. Een SUV - of cross-over - is per definitie niet sportief te benoemen, maar de CX-5 laat zich erg gewillig over bochtige wegen sturen. Vooral de achterzijde is wat 'speelser' dan voorheen. Dit is voor de sportieve rijder een absolute plus, maar op langere ritten valt het op dat de achteras wat meer op korte oneffenheden reageert dan dat je zou verwachten van een comfortabele SUV. Net als bij de vorige generatie is de CX-5 de sportieve loot in het segment. Wil je een echt comfortabele metgezel, dan is de Mazda niet de juiste keuze. Heb je het verlangen om ook 's een sportieve plezierrit te maken, dan is deze Japanner absoluut de beste keuze als eenX3 of Evoque niet in het budget past.

165 pk
210 Nm
201 km/h
10,4 s
7,7 (6.4) l/100km
149 g/km
D
22%
€ 30.990
€ 35.990
€ 660 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Dacia Duster Hybrid 140 Journey

  • Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

  • Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line

  • Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+

  • Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense

  • Aiways U5 63 kWh Showroom

  • 2023 - Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

  • 2022 - Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground

  • 2021 - Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 6AT Signature

  • 2015 - Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS

  • 2012 - Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G TS+ Lease Pack

  • 2011 - Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M